استرس کودک را با ورزش مهار کنید! | ورزش

ماه نشان
سپتامبر 21, 2019 0 Comment

استرسای به وجود اومده به وسیله انجام وظایف درسی، مدرسه ای، رقابت با دوستان و همسالان، فعالیتای جانبی بعد از مدرسه، آشفتگیای فکری، هیجانی، اختلافات خانوادگی و تغییرات جسمی، روانی کودکان و نوجوانان رو دچار اضطراب، استرس و نگرانیای زیادی می کنه و اونا هم نیاز به آموزشای صبوری، کنترل نفس، آروم سازی عضلانی و خودآگاهی داخلی دارن.

پزشکان فکر می کنن انجام حرکات ورزشی واسه کودکان و بچه ها خوبه و ورزش از استرس جلوگیری می کنه. اگه می خواین از ایجاد استرس در اطفالتان پیشگیری کنین اونا رو به انجام این ورزش تشویق کنین. فواید یوگا واسه هیچکی پوشیده نیس، می خوایم فواید و مهم بودن این ورزش رو واسه کودکان توضیح بدیم.

 امروزه کودکان و نوجوانان هم مثل والدین، مربیان و بقیه مردم تحت فشارها و تنشای مختلفی در طول روز قرار می گیرن.

یوگا موجب تقویت توان ذهنی، جسمی، هماهنگی، سازگاری، انعطاف پذیری، دقیق شدن و فوکوس کردن ومقابله با استرسای روزانه می شه. کودکان و نوجوانان هم می تونن با انجام تمرینات هماهنگ سازی نیروی ذهن و جسم خود درصدد ایجاد تعادل بین قوای داخلی شون برآیند و توانایی روبه رو شدن با شرایط سخت زندگی رو در خود بالا ببرن. تمرینات یوگا ماهیچه ها رو فشرده و سخت نمی کنه، بلکه موجب استواری و تعادل اونا می شه و سلامتی جسم و روان رو به دنبال داره.

یوگا می تونه در درمان کودکانی که دچار مشکلات تنفسی (مثل آسم و تنگی نفس)، مشکلات گوارشی، ناتواناییای یادگیری، مشکلات مربوط به خواب (مثل بی خوابی ها، بدخوابیا، کابوس دیدن) هستن، نقش موثری اجرا کنه.

.

منبع : faranaz.com