5H: جو سازماني بر تعامل اجتماعي اثر مستقيم، مثبت و معناداري دارد.
6H: جو سازماني بر مديريت دانش اثر مستقيم، مثبت و معناداري دارد.
به اشتراكگذاري و تبادل دانش، مستلزم فرايند اجتماعي پيچيدهاي است و مطالعات متعددي به برجسته سازي اهميت تعامل اجتماعي داخل سازمان پرداختـه انـد (ناهاپيـت و گوشـال، 1998؛ تساي، 2002؛ هوگل، پاربوتياه و مونسون، 2003 و چن و هوانگ، 2007). چن و هوانگ (2007) در پژوهشي، اهميت تعامل اجتماعي براي تقويت رفتار مديريت دانش افراد را نشـان داد نـد . آنهـا معتقدند رفتارهاي هماهنگ، مرز بين واحدهاي سازماني را محو مي كنـد و سـبب حمايـت از بـهاشتراكگذاري و به كارگيري دانش درون سازمان مي شود. هنگامي كه اعضاي سـازمان در تبـادل منابع ي مانند اطلاعات، كمك و ارشاد همكاران و حل مسائل مشترك دخالت دارند، مي توانند بـهجمعآوري دانش دربارة مسائل مربوط به كار و راه حل هاي عملي بپردازد (ديدن و كرايمـر، 2001 و هوگل، پاربوتياه و مونسون، 2003). با توجه به پژوهشهاي گذشته، ايجاد شبكههايي از تعامل اجتماعي، سبب يكپارچهسازي به موقع دانش و خلق انواع دانش مي شود (مك گـرث، 2001؛ آزي و لنكستر، 2003). با توجه به مواردي كه بيان شد، ميتوان فرضية هفتم پژوهش را به شرح زيـردر نظر گرفت:
7H: تعامل اجتماعي بر مديريت دانش اثر مستقيم، مثبت و معناداري دارد.

شكل
1
.
پژوهش

مفهومي

مدل

رهبري

در این سایت فقط تکه هایی از این مطلب با شماره بندی انتهای صفحه درج می شود که ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت کلمات به هم بریزد یا شکل ها درج نشود

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

ولی برای دانلود فایل اصلی با فرمت ورد حاوی تمامی قسمت ها با منابع کامل

اینجا کلیک کنید

سبك

مديريت

دانش

اجتماعي

تعامل

سازماني

ساختار

سازماني

جو

3
H

2
H

6
H

1
H

5
H

4
H

7
H

شكل

1

.

پژوهش

مفهومي


پاسخ دهید