۷ از تأثیرگذارترین کمپین های دیجیتال سال ۲۰۱۷… تاکنون

edame
فوریه 8, 2020 0 Comment

ما فقط نیمی از سال را پشت سر می گذاریم و قبلاً ، تعدادی کمپین دیجیتالی وجود داشته است که نوار را بالا برده است. این کمپینها با استفاده از چندین سیستم عامل برای گذر از روندها و گفتن داستانهای جذاب ، از طیف وسیعی از سبک ها و مضامین استفاده می کنند تا به سازمان ها کمک کنند تا حول پیام ، محصول و مارک خود ایجاد کنند.

دیجیتال

با ۶۵٪ بازاریابان ، بزرگترین چالش خود را ایجاد ترافیک عنوان می کنند و مطابق با گزارش اخیر ورودی HubSpot ، گزارش یک ورودی عالی است ، یک کمپین دیجیتالی عالی هم می تواند تصور مخاطب را جذب کند و هم درگیر شود.

از سیاست گرفته تا الکل ، غیرانتفاعی گرفته تا مد ، بیایید بررسی کنیم که چه استراتژی هایی در پس پردرآمدترین کمپین های دیجیتالی سال ۲۰۱۷ تاکنون وجود دارد.

۱) سیاست – نیویورک تایمز

این کمپین واضح و کپی به رهبری چند پلتفرمی بود که در تلویزیون ، در چاپ ، در فضای باز ، در بازاریابی اجتماعی و مستقیم در ایمیل ظاهر می شد. این واکنش به پدیده اخبار جعلی ، ریاست جمهوری ترامپ و پایبندی دولت وی به “حقایق جایگزین” ، باعث می شود تا این مفهوم گسترده از بین بردن ایمان در دانستن حقیقت پیش برود.

این بازرگانی در سلسله اظهارات شروع می شود که با عبارت “حقیقت این است …” از جمله جمله ای که مستقیماً به خود رئیس جمهور ترامپ گفته می شود: “حقیقت این است که رسانه ها نادرست هستند”.

ترامپ

روزنامه های نیویورک تایمز تبلیغاتی تلویزیونی جالب خود را در یک اسلات تبلیغاتی ۳۰ ثانیه ای در طول جوایز اسکار در ماه فوریه پخش کردند و مخاطبان لیبرال را هدف قرار دادند که پذیرای پیام آنها باشد. این موفقیت بزرگ با بیش از ۱۵ میلیون بازدید از اولین بار پخش شد و با تبلیغات هدفمند در رسانه های اجتماعی با همان سبک و همچنین بازاریابی مستقیم ایمیل برای افزایش مشترکان دنبال شد.

در حالی که مشترکین اکنون در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ در سطح رکورد ۳۰۸،۰۰۰ اشتراک دیجیتالی قرار دارند ، این کمپین نمونه ای عالی از استفاده از رویدادهای جاری برای ایجاد حس فوریت و ایجاد اشتغال مشتری است.

۲) مباحث اجتماعی – هاینکن

دنیای خود را با موفقیت باز کنید آنچه که آگهی کندل جنر پپسی انجام نداد. این اختلافات سیاسی واقعی به وجود آورد و بشریت را در پشت سر آنها بیرون آورد و یک عقیده توانمند در مهربانی و تفاهم انسانی را دوباره برقرار کرد.

یک آزمایش اجتماعی در زندگی واقعی ، هاینکن مردم را از حاشیه های مخالف طیف (فمینیستی و ضد فمینیستی ، فعال تغییرات آب و هوا و انکار کننده) جمع کرد و آنها را برای شرکت در فعالیت های تیم سازی ، قبل از پرده برداشتن از دیدگاه های سیاسی آنها. آنها سپس این گزینه را داشتند که یک هاینکن را به اشتراک بگذارند و در مورد اختلافاتشان – که هر زوجی تصمیم به انجام آن داشتند – بحث کنند.

با استفاده از فیس بوک به عنوان سکوی اصلی مبارزات انتخاباتی ، تفاوت سیاسی و درک انسانی را جشن می گرفت. با اشتیاق دریافت شد و تنها ۸ روز پس از آغاز به کار ۳ میلیون بازدید ، با بیش از ۵۰،۰۰۰ سهم در ماه اول خود و یک هشتگ گرایش #OpenYourWorld.

۳) شوخ طبعی – گوچی

مبارزات انتخاباتی مارس گوچی نمونه ای عالی برای پرش موفقیت آمیز روی یک روند به سمت جمعیتی خاص است. در این حالت ، گوچی به دنبال افزایش آگاهی در بین گروه هایی است که معمولاً جوان تر از کسانی هستند که می توانند محصولات خود را برای ایجاد شور و شوق در اطراف برند ایجاد کنند.

این کمپین در درجه اول در اینستاگرام قرار داشت ، با میکروسایت حمایتی که اطلاعات اضافی را ارائه می داد و دنیای دیجیتالی کامل تر و غنی تری ایجاد می کرد. این مرکز در اطراف هشتگ #TFWGucci (که احساس می کند وقتی Gucci) است ، مبتنی بر قطر مشهور اینترنت ناشی از اینترنت “این احساس وقتی …” محور شده و همراه با تصویر طنزآمیز است که مربوط به یک محصول گوچی است.

گوچی با تقلید از الگوهای رفتاری ، به یک روند قدرتمند اینترنت تبدیل شد که با مخاطبان هدف خود طنین انداز شد. این memes تقریباً ۲ میلیون لایک و بیش از ۲۱،۰۰۰ نظر در اینستاگرام خود به ثبت رساند. هر پست به طور متوسط ​​۶۷۰۰۰ لایک و ۷۶۸ نظر جمع کرده و باعث ایجاد حیرت در برند می شود.

بارگیری! آیا می دانید چگونه مهارت های دیجیتال نیروی کار خود را تقویت کنید؟ ما … می فهمید که چگونه

۴) توانمندسازی – پسر باشید

Be The Match ، یک غیر انتفاعی که در امر صرفه جویی در زندگی از طریق اهدای مغز استخوان متمرکز شده بود ، با یک مشکل اساسی در تجارت روبرو بود: رجیستری آنها فاقد مردان ۱۸-۲۴ ساله ، یک نوع اهداکننده سخت و در دسترس است.

در حالی که بازاریابی غیرانتفاعی غالباً روی بیمار متمرکز است ، این کمپین رویکرد خود را روی سر خود می چرخاند و در عوض نشان می دهد که جوان و مرد بودن شما را برای نجات زندگی واجد شرایط می کند. این کمپین در Reddit و Twitch آغاز شد و تبلیغات بنر و تیزهوشان منحصر به فرد و عجیب و غریب و شگفت انگیز این جمعیتی را جشن می گرفت.

با این کارزار ، مشاجره شدمرجع توانمندسازی ، به جای اینکه معمولاً شاهد احساسات گناه یا دلسوزی باشیم. مبارزات انتخاباتی با قدم زدن در برابر دانه و ضربه زدن به اینترنت مسخره برای تمسخر ، موفقیت آمیز بود.

در نتیجه ، موسسه خیریه شاهد افزایش گسترده ۲۸۰ درصدی در مردان ۱۸-۲۴ ساله با ۱۷ هزار و ۹۷۴ اهداکننده جدید بود. به طور آنلاین ، این تعداد ۲۱۲ میلیون برداشت کلی از رسانه ها (در فیس بوک ، اینستاگرام ، Reddit و Twitch) و ۹۷۰٪ افزایش در کل ترافیک مستقیم ایجاد کرد.

۵) به موقع – Airbnb

Airbnb از ویدئو برای نشان دادن حمایت همه جانبه خود برای پذیرش افراد از مکان ها و زمینه های مختلف استفاده کرد. بدون بیان مستقیم پیوند ، زمان برگزاری این کمپین نشان می دهد که ایربنب ابراز عقیده خود را در مورد سیاست سیاسی اخیر. فقط چند روز پس از ممنوعیت سفر پرزیدنت ترامپ ، این تبلیغ در طول Superbowl در تلویزیون پخش شد. به این ترتیب آنها موقعیت خود را به عنوان یک برند مشهور جهانی با تمرکز بر پذیرش ، تقویت کردند.

اگرچه اظهارات سیاسی در بازاریابی می تواند مورد تأثیر قرار بگیرد ، Airbnb با موفقیت از این موضوع مهم استفاده کرد تا ضمن تقویت مجدد برداشت های مثبت از مصرف کننده درباره برند خود ، موضع خود را در مورد موضوع مهم اتخاذ کند. این آگهی در طی ماه اول خود در YouTube و ۱۰۰،۰۰۰ بازدید در اینستاگرام تقریباً ۵ میلیون بازدید به نمایش گذاشت.

هشتگ شروع به جلب توجه رسانه های اجتماعی از افراد مشهور و سیاستمداران از جمله جو مونتانا ، اسطوره فوتبال آمریکایی ، دیوید میلیبند ، وزیر خارجه سابق کار و همچنین جان کری وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده کرد.

۶) افزایش آگاهی – سرطان پستان در سراسر جهان

این کمپین با عنوان #KnowYourLemons با هدف ارتقاء آگاهی از علائم مختلف سرطان پستان در فیس بوک طراحی شده است. با استفاده از لیموهایی که دارای علائم مختلف سرطان پستان هستند ، این آگهی به زنان یادآوری می کرد که برآمدگی ها تنها علامت آن نیستند. با استفاده از یک شیء روزمره برای به تصویر کشیدن ۱۲ علامت مختلف ، این تصویر هوشمندانه حول قوانین سانسور می شود و قصد دارد به زنان کمک کند تا از طریق ترس و وحشت دوستانه بر ترس از چک کردن سینه خود غلبه کنند.

با بازگشت به میکروسایت تخصصی که اطلاعات بیشتری به آن داده شد ، این تصویر به عنوان دروازه ای برای کمپین دیجیتالی کامل عمل می کرد ، شامل یک مسابقه که بینندگان می توانند برای دیدن چقدر در معرض خطر باشند.

تا ماه فوریه ، این کمپین تنها در سه پست فیسبوک به ۷٫۳ میلیون نفر رسیده بود ، که افزایش قابل توجهی در اهداء سرطان پستان در سراسر جهان را تضمین می کرد.

۷) چند کاناله و VR – تد Baker

تد بیکر از یک رویکرد بسیار اصلی و چند کاناله برای تازه کردن برند و ایجاد علاقه جدیدی در بین طرفداران خود استفاده کرد. این امر با ایجاد یک کمدی کمدی به نام “ادامه کار با نانوایان” ، که در یک دوره هشت روزه به طور اپیزود در استوری های اینستاگرام پخش شد ، بدست آمد.

کمپین اینستاگرام در نهایت به فیلمی ۳۶۰ درجه منجر شد که در آن می توان کالاهای متعلق به شخصیت ها را خریداری کرد. sitcom داستان خانواده بیکر را نشان می دهد که به نظر می رسد تصویری از مدینه فاضله حومه است ، اما در زیر هوا و نعمت های خانواده این چیزهایی نیست که به نظر می رسد. با جذب مخاطب با روایتی ، برداشت بیکرز در زمینه اجتماعی ، پیروان را نیز به تشویق به مشارکت ، اختراع پایانی های خود و کسب جوایز تشویق کرد.

با ۵۵٪ افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله در آمریکا که از اینستاگرام استفاده می کنند و بزرگترین گروه بعدی در ۳۰ تا ۴۹ سال (۲۸٪) هستند ، این برند با استفاده از استوری های اینستاگرام ، مخاطبان جوان تر را به موفقیت بزرگی جلب می کرد. تریلر فیلم ۱٫۹ میلیون بار با ۱۹،۰۰۰ لایک در کمپین اجتماعی خود مشاهده شد.

فیلم قابل خرید ، کامل با عنصر VR ، به بینندگان اجازه می داد تا کاملاً در دنیای بیکرها غوطه ور شوند. هنگامی که به خوبی انجام شود ، کمپین های بازاریابی اصلی و hi-tech می توانند واقعاً پرداخت کنند ، در حالی که گوگل Analytics نشان می دهد که ویدیوی ۳۶۰ درجه به طور معمول منجر به نرخ کلیک بالاتر و همچنین افزایش تعامل از طریق سهام اجتماعی می شود.

آنچه ما از این کمپین ها می توانیم یاد بگیریم این است که دانستن مخاطبان شما و حفظ روند بالای آنها می تواند فرصتهای عظیمی را برای برندها فراهم کند زیرا این امر می تواند فعالیتها را مرتبط و مشترک جلوه دهد. علاوه بر این ، بیشتر از اینها ، این کمپین ها مشتریان را با احساسات بسیار مثبت – طنز ، توانمندسازی و ارتباط انسانی که قلب و ذهن مخاطبان آنها را لمس می کند ، رها می کند و آنها را به مشارکت ، اشتراک و اقدام تشویق می کند.

کلوداگ اوبراین

متخصص ارشد محتوا