استرس کنکور نیاز بدن به مواد مغذی را افزایش می ‌دهد | تغذیه سالم

ماه نشان
سپتامبر 21, 2019 0 Comment


معمولا علم آموزان در دوران کنکور با یه جور ترس از نبود موفقیت و استرس رو به رو هستن، در حالی که استرس نیاز بدن رو به مواد مغذی افزایش می دهد.


مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در این باره میگه: کیفیت تغذیه علم آموزان در دوران کنکور در موفقیت یا نبود موفقیت اونا نقش بسیار مؤثری رو رو دوش داره. معمولا در این دوران علم آموزان با یه جور ترس از نبود موفقیت در کنکور و استرس رو به رو هستن، در حالی که استرس نیاز بدن رو به مواد مغذی افزایش می دهد.

علم آموزان در این دوران باید مواد غذایی با کیفیت که از ۴ گروه اصلی در اون گذاشته شده باشه، مصرف کنن. مواد غذایی شامل لسیتین مانند ماهی، تخم مرغ، گردو و بادام زمینی هم بسیار به درد بخور هستن چون که مغزهای گیاهی واسه تکامل مغز بسیار مهم هستن.

علم آموزان باید در این دوران از مصرف زیاد قهوه و چای واسه بیدار موندن و درس خوندن در طول شب دوری کنن؛ به دلیل این که این کار موجب افزایش خستگی در اونا می شه.

علم آموزان بهتره قبل از ساعت ۱۲ شب بخوابن و صبح زود از خواب بیدار شن؛ به دلیل این که یادگیری و حفظ مطالب در این ساعات بهتر صورت می گیرد.

فقط یه فنجون قهوه در طول روز استفاده کنین و از مصرف مواد غذایی شامل

کافئین در بقیه روز دوری کنین

در دوران کنکور به دلیل این که فعالیت های فکری مغز زیاده، تمایل فرد به مصرف مواد شیرین و کربوهیدرات ها افزایش پیدا می کنه؛ انرژی لازم واسه فعالیت سلول های عصبی از گلوکزه و گلوکز بر اثر متابولیسم کربوهیدرات ها ساخته می شه.

واسه کاهش استرس

لیلا عیوض زاده، متخصص تغذیه میگه: روز خود رو با مصرف یه لیوان آب میوه شروع کنین؛ چون وقتی بدن تحت استرسه بدن شما به ویتامین C بیشتری احتیاج داره و یه لیوان آبمیوه تازه نیاز شما رو تامین می کنه.

نوشیدن دست کم ۸ لیوان آب، بدن شما رو از بی آبی حفظ می کنه و مانع تحمل استرس اضافی واسه بدنه، پس یه عدد موز، مقداری مواد غذایی با فیبر زیاد و ماست کم چرب واسه صبحونه استفاده کنین؛ چون که موز

منبع : tebyan.net