استرس و کم خوابی چهره را رنگ پریده و رنجور نشان می دهد & | بیماری

ماه نشان
سپتامبر 21, 2019 0 Comment

: استرس و کم خوابی چهره رو رنگ پریده و ناراحت نشون میده

محققین رشته بهداشت عمومی در مرکز تخصصی مایوکلینیک تاکید دارن که دو عامل استرس و کم خوابی موجب کمبود رنگدونه ملانین در پوست می شن که در نتیجه این تغییر، چهره رنگ پریده، تکیده و ناراحت به نظر می رسه.اونا می گن جمع این مسائل موجب می شه تا خستگی موجب بیریخت شدن  چهره شه .

استرس و اضطراب از دلیلای پیری پوست است. آدمایی که زندگی پراسترس و سختی دارن، زودتر دچار چین و چروک های پوستی می شن و ظاهر پیرتری پیدا می کنن. حتما میدونید که اگه همیشه چهره ای اخمو و نگران داشته باشین، کم کم جای خطوط اخم و پریشونی روی چهره تون حک می شه…

اما موضوع فقط این نیس. استرس باعث می شه پوست مشکلات دیگری مثل خشکی هم پیدا کنه. اگه می خواین در مورد همه این مشکلات و راه رویارویی با اونا بدونین، بهتره این مطلب رو با حوصله بخونین. البته قبل از هر چیز یادتون باشه که واسه درمان ریشه ای این مشکلات بهتره به دنبال راهی واسه کاهش استرس خود یا رویارویی با اون باشین.

دکتر امیت سود  استادیار طب و رییس بخش «ذهن و جسم» در مایوکلینیک میگه: استرس باعث می شه که توان پوست واسه حفاظت و مراقبت از خود کاهش پیدا کنه. استرس طولانی باعث ایجاد این تغییرات در پوست می شه. هم اینکه استرس باعث کاهش مقدار رنگدونه ملانین در پوست می شه که در آخر پوست صورت زرد و رنگ پریده به نظر می رسه.

کارشناسان تاکید دارن که وقتی ما استرس داریم در واقع در حال جنگیدن با بدن خود هستیم. وقتی تحت استرس و فشار عصبی هستیم بیشتر کارآیی خود رو از دست می دیم، خواب مناسب و کافی نداریم زیادتر از همیشه می خوریم و بیشتر وزنمون بالا میره و روابط عاطفی مون هم تحت تاثیر قرار میگیره و دچار مشکل می شه. در این شرایط پوست هم مانند بقیه بافتها تاثیر میگیره و زردی پوست و حلقه های تیره دور چشم، چهره رو بیریخت می کنن.

هرچه این استرس و تنش و کم خوابی همراه با اون شدید شدن شه، روند پیری سریعتر اتفاق میفته و سرحالی و زیبایی چهره زودتر جای خود رو به فرسودگی و تکیدگی میدن.

محققین می گن هرچند بهترین روش مقابله با فشار عصبی اون باشه که عوامل موجد استرس رو از بین ورداریم و استرس رو رفع کنیم اما در بیشتر موارد این ممکن نیس و باید به شکلی با استرس موافق شیم و از شدت اون کم کنیم.

.

منبع :